onsdag 9 februari 2011

Att spendera pengar

Jag har pengaångest. Inte för att jag har ont om pengar egentligen, tack vare att jag var duktig på att spara som liten och att jag jobbade i somras. Men just nu känns det som jag går back varje månad utan att jag egentligen känner att jag slösar. Min stora ekonomibov är nämligen olika former av upplevelser.

Jag tror inte att de flesta tonårstjejers utgifter går på samma saker som för mig. Hur många skulle svara på frågan "Var går dina pengar till?" med tågbiljetter, konserter och nördevent? Nej i många fall är svaret kläder och fika tror jag. Skillnaden på de här svaren är att jag skulle säga att det är så mycket bättre att investera i upplevelser.

Visserligen kan det vara surt ibland att känna att man behöver snåla för att massa pengar gick åt på två sekunder till en konsert. Men skillnaden är att de pengarna man lägger på upplevelser har man alltid kvar som minnen. Den där klänningen du köpte tröttnar du säkert på efter några gånger och hur mycket kläder man en köper tenderar det att bli så att man ändå inte har något att ha på sig oavsett garderobstorlek.

Konserter är något jag älskar, då man känner musiken i hela kroppen, hur man sjunger med, hoppar och bara är lycklig! Något jag tycker alla borde uppleva flera gånger i sina liv. Nördeventen har gett mig fina vänner över hela Sverige och det kan inte mätas i pengar. Investeringen kommer tusenfallt tillbaka och tågbiljetterna är ett litet pris att betala egentligen.

Mars kommer bli en underbar månad! Jag planerar att gå på tre konserter och vara i London i tre dagar. Jag har aldrig sett Säkert! innan vilket ska bli en underbar upplevelse. Hon är en av mina favoritartister och äntligen är jag 18 och kan gå på hennes spelningar. Bob Hund tror jag blir grymt roligt, har hört att dom ska vara otroligt energifulla live och jag ser fram emot en rolig svettig spelning! The Ark har jag bara sett på Liseberg så det räknas inte riktigt, men där var det bra och jag tror det blir 10 gånger bättre på Trädgårn, och jag behöver inte stå på balkongen Älskar verkligen att vara 18! Men lite surt att inte så många andra jag umgås med har fyllt.

London inga komentarer än, har längtat efter att få åka dit i flera år och jag och Felicia kommer ha det Awesome!

Det jag vill ha sagt med detta otroligt röriga osammanhängande inlägg är nog, var aldrig rädd för att lägga pengar på upplevelser, du kommer inte ångra dig och minnen finns alltid kvar!

Muse oktober 2009 :D

Kent i mars 2010 <3

Jag Angelica och Harry and the Potters!

Harry Potter konvent 2009

Fefoträff april 2009 :3

Några av alla underbara minnen jag har, känns helt värt alla pengar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar