tisdag 22 mars 2011

London del 2

Vi ställde alarmet på åtta och åt av den smaklösa frukosten. Engelsk mjölk är vidrig föresten om man har druckit svensk mjölk någongång i sitt liv.

Under denna söndag var det massa marknader som gällde, framförallt i Camden! Även massa secondhand affärer blev besökta men vi hann med vanliga butiker också. Det som fick följa med i min resväska var ett London linne en klänning med tillhörande bälte och ett halsband. Dessa kom från olika marknadsstånd köpte även ett par fjäderörhängen i en mer etablerad butik :)

Tror jag hittade klänningen här någonstans :)
Här inne hittade jag ett typiskt turistlinne ^^

Borde kanske köpt dom bara för att? Lägg märke till att det är vårjacka som gäller! <3

Även om jag inte gillar kaffe kände vi oss tvungna att besöka Starbucks! Eftersom jag hade ätit de onyttiga Fish'n Chips kvällen innan kände jag för något lite mer nyttigt så det blev en kyckling sallad med pesto, riktigt gott!

Fanns massa olika ställen men vi valde denna ^^

Min goda lunch

Den klassiska starbucks muggen! Drack en väldigt god varm choklad med hasselnötter i.

På kvällen när vi lämnat shoppingkassarna på vårt hostel gick vi ut för att äta middag. Vi hamnade på en restaurang i ett område jag glömt namnet på. Vi beställde British classics. Min var Irish stew som faktiskt var gott. Var en slags lamkötts gryta med väldigt gott bröd till.


Dålig bild på restaurangen vi åt på

De senare timmarna ägnade vi till att ströva runt en hel del, till sist hamnade vi i Notting Hill! Ett jättefint område och jag kunde inte låta bli att tänka på filmen. Vi hittade även en klassisk telefonkiosk på vägen men var mest fascinerad över de stora fina husen. Tänk vad fint att vara rik och flytta dit!

Eftersom det var söndag så var det mesta ganska dött sent på kvällen och vi hittade ingen pub vi kände oss helt komfortabla med, men vi råkade springa in i en milkshake bar! Hade jättegoda milkshakes och smoothies verkligen något att rekomendera! Inredningen var typisk amerikanskt 50-tal om du har sett Grease så känner du igen dig! Enda problemet vi hade var det med musiken, det var MTV hits som spelade konstant och vi tyckte att det blev lite jobbigt då vi anser oss ha bättre musiksmak än så ;)

Notting Hill

Jag i en telefonkiosk!

Felicia med god milkshake och smoothie!

Vi lyckades navigera oss lite bättre med nattbussarna denna kväll så vi kom närmare vårt hostel. Men det gjordes inte helt problemfritt, aja London är fint nattetid så det gjorde faktiskt inte särskilt mycket! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar