lördag 9 april 2011

Därför flyttar vi

Tänkte åh vad skönt med helg! Sen kom jag på att den här helgen är skittråkig. Det är städ och plugg som gäller, för nästa söndag och onsdagen under påsklovet så är det visning på huset.

De flesta vet redan om att jag ska flytta men får ständigt reaktioner som, OJ så långt bort varför då?! Tänkte därför dela med mig lite av mina tankar runt flytten och förklara anledningarna bakom beslutet.

Jag har accepterat det här med flytten och kan för det mesta se positivt på det. Kan nästan skratta bort att jag ska flytta ut på landet, för det finns ju liksom massa andra fördelar. Den främsta anledningen till att vi flyttar är för att vårat hus är i rätt stort renoveringsbehov. Min mamma jobbar natt och för vår familj fungerar det inte att ha huset som en byggarbetsplats när hon sover. Dessutom får vi ett helt nytt hus då vi får välja själva från början hur vi vill ha det.

Den andra stora fördelen är att vi får ett mycket större hus mot vad vi har nu. Det är också på grund av det som jag faktiskt känner att det här kan bli bra. Det låter så bortskämt att tycka att vi bor litet när jag har flera vänner som bor i lägenhet. Men jag tror den mesta av den känslan av att allt är trångt har att göra med att vi har samlat på oss så mycket skitsaker genom åren. Det ska också bli skönt, att bara rensa ut allt vi inte använder längre. Vi har redan slängt massor och skänkt iväg till Nordhemskolans loppmarknad och det känns som en lättnad.

De övriga fördelarna är att mammas jobb flyttar ut till Olofstorp, vilket gör att hon kommer ha väldigt nära till jobbet. Dessutom kommer vi slippa trängselskatten när den införs.

Det är fördelarna, det finns flera nackdelar också men jag försöker att inte tänka på dom för mycket. Jag vet att det är ute på landet, men det går faktiskt att ta sig in till stan med expressbuss på 30 min (fortare än vad det går att åka kollektivt från Näset). Jag tror det blir bra sålänge man väljer att fokusera på det som är bra.


Hit flyttar jag i sommar, känns för det mesta bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar