torsdag 28 april 2011

Emotjejen träder fram

Det är lättare att vara arg än ledsen. Det jag undrar är, hur länge är det så? För så länge man går och intalar sig att man bara är arg så är man ju liksom inget offer, tvärtom man är stark och det är inte mig det är fel på bara någon annan. Men vad gör man när känslorna kryper ikapp? När ilskan går över till tankar såsom jag kanske förtjänar att bli ledsen, den människan som gör såhär har säkert sina anledningar och jag har ju inte gjort något för att förtjäna välmående. Hur länge klarar man av att bara vara arg?

Någon som leter idéer till projektarbete, varsågod. Jag är mycket intresserad av en halvtimme när någon redogör för mig varför den ledsna känslan alltid kommer ikapp trots allt, hur arg man än var från början. Jag förstår att det är ett grymt försvar att bara vara fly förbannad på någon, men jag förstår inte hur man klarar av att hålla det så länge. Jag vet inte hur man gör när nedstämdheten hinner ifatt än igen.

Stoneface, vill fortsätta vara arg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar