lördag 29 januari 2011

Ställ inga ansvar, ställ inga krav jag vill bara dansa och ha det bra

Den här låten har väldigt hög igenkänningsfaktor just nu. Jag tror jag är en konflikträdd människa. Jag och fysikboken bara bråkar så istället för att lösa problemen så flyr jag. Det här är första gången jag seriöst fruktar ett IG på ett prov och det vore ju väldigt onice att få. Men inte har jag energin (eller modet?) att ta tag i pluggandet ordentligt.

Jag tror jag börjar bli seriöst skoltrött. Jag har inte riktigt upplevt det tidigare på samma sätt innan. Visst har jag inte alltid tyckt det är lätt och roligt i skolan men jag har ändå haft någon form av kämparglöd kvar som säger att jag ska ta mig igenom en jobbig period. Nu vill jag bara ge upp och få IG på fysikprovet men det känns ju inte särskilt bra det heller och skulle antagligen bara resultera i omprov. Kanske lika bra att börja fokusera på biologin för där känns det i alla fall som jag har en ärlig chans att klara av att göra bra ifrån mig.

Men en sak är i alla fall bra, om jag bara blir godkänd på det här provet behöver jag aldrig mer öppna en fysikbok! Det är väl den tanken jag borde hålla fast vid nu. För tillfället är min hjärna mer fokuserad på cheesecake brownies och London. Jag borde verkligen lära mig att prioritera, heja pluggtankar!
Fast att vara ledig tankar vinner nog ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar